Google Dünya’nın İlk Quantum İşlemcisini Üretti

Google Dünya’nın İlk Quantum İşlemcisini Üretti ve ismini D-Wave Two koydu. Google’ın gizli laboratuvarı X lab tarafından geliştirilen Quantum İşlemcisine sahip D-Wave isimli bilgisayar artık en zor işlemlerin üstesinden gelecek ve çözülemeyen problemleri çözecek.

Google uzun süredir quantum bilgisayarlar üzerinde çalışıyor ve NASA’da şirkete bu projesi için destek veriyor. Bu iki ortaklık meyvesini verdi ve karşımıza D-Wave isminde quantum bilgisayar çıktı. Google ve NASA birlikte kısa bir film hazırlayarak quantum işlemciye sahip D-Wave Two isimli bilgisayarı tüm dünyaya tanıtı.

D-Wave quantum teknolojisini kullanan bir bilgisayar ve onu güçlü yapan yönü quantum işlemcisi. 512-qubit ( quantum bit ) olarak özelliği açıklanan bilgisayar sayesinde şimdiye kadar çözülemeyen problemlerin üstesinden gelineceğine kesin gözüyle bakılıyor ve NASA da quantum bilgisayarın gerçekleştirilen testlerde çok başarılı olduğunu vurguluyor.

Quantum fizikte en küçük parçaya ulaşmak anlamına gelir. En küçük parçaya ulaşarak üretilen quantum işlemciler sayesinde daha önce 1 ve 0 olarak gerçekleşen işlem gücünü 1 ve 0′ları karıştırarak yani aynı anda birlikte kullanmayı sağlamıştır. 1 ve 0′ları aynı anda kullanmak işlem derinliğini artırmış ve quantum bilgisayarı ortaya çıkarmıştır.

Geleneksel bilgisayar yapısında 1 ve 0 datalar ayrı bir döngü içinde kullanılması zorunluyken, quantum bilgisayarlada 1 ve 0 datalar aynı anda kullanılma imkanına kavuşmuş ve bu sayede içinden çıkılamaz büyük problemlerin çözülmesi kolaylaşmıştır. Konu basit gibi gözüküyor olabilir; fakat quantum bilgisayarlar sayesinde insan sinir sistemi ve yapay zeka gibi karmaşık problemlere çözüm bulunacaktır.

Basit bir anlatımla konuyu netleştirebiliriz,  abaküs kullanırken bir anda en yüksek işlemciye sahip bir laptopla işlem yapmaya başladığınızı düşünebilirsiniz. Teknoloji quantum işlemcilerle birlikte çok daha hızlı gelişerek insanlığın çözemediği problemler çözülecektir. Google ve NASA geliştirilen teknolojiyle birlikte evren ve uzayla ilgili bütün işlemlerin artık yapılabileceğini ve D-Wave sayesinde çözülemeyen problem kalmayacağını belirttiler.

http://www.dwavesys.com

//
// <![CDATA[

// ]]>

Bir Cevap Yazın

