Android İşletim Sistemli Tabletler iPad’i Yakaladı

Android iletim sistemli tabletlerin satış rakamları iPad’i yakaladı. Dünya çapındaki pazar payına göre android tabletler, iPad’in birkaç puan altına yerleşti.

Tablet Satışları 2012′de PC Satışlarını Geçti

Tablet satışları 2012 yılında en üst seviyeye çıkarak tarihte ilk defa PC satışlarını geride bıraktı. Tablet satışlarında iPad liderliği yüzde 48.2 oranla elinde tutuyor. Android işletim sistemli tabletlerin satış oranı yüzde 43.4 ve bu oranla Android işletim sistemine sahip tabletler, iPad’in arkasından 2. sıraya yerleşti.

Android İşletim Sistemli Tabletlerin Sayısı Artıyor

Geçtiğimiz yıl android işletim sistemine sahip tabletlerin oranı yüzde 28.9′de ve iOS tabanlı işletim sistemlerine sahip tabletlerle kıyaslandığında çok fazla bir fark vardı. Fakat 2013 yılındaki satışların ardından bu fark yüzde 4.8 gibi rakamlara kadar indi ve önümüzdeki yıllardan Android işletim sistemine sahip tabletler iOS tabanlı iPad’leri geçeceği kesin gibi.

Windows Tablet Pazar Payı Yüzde 7

Windows Phone işletim sistemine sahip tabletler de pazarda satışa sunuldu ve niş bir paya sahipler; fakat önümüzdeki yıllarda Windows tabletlerin de sayısının artmasıyla iOS ve Android tabletlerin pazar payından pay alacağı kesin gibi. Windows işletim sitemine sahip tabletlerin pazar payı yüzde 7′lerde ve bu payın önümüzdeki yıllarda yüzde 10 – 15 rakamlarına çıkması bekleniyor.

2013 İlk Çeyrekte 40 Milyon Tablet Satıldı

2013′ün ilk çeyreğinde yaklaşık 40 milyon tablet satıldı ve bu rakam 2012′nin ilk çeyreğinde 18.7 milyondu. Artış yüzde yüzün üstünde ve önümüzdeki yıl için bu rakam daha da artacak. Apple 19.5 milyon adet iPad sattı ve bu rakam toplam pazar payının yüzde 48′ini oluşturuyor. Apple tablet pazarında lider konumda ve kazancına kazanç katıyor. Android işletim sistemli tabletlerin satış oranı ise 17.6 milyon adet.

Aşağıdaki tabloda 2012 ve 2013 ilk çeyrekte tabletlerin satış rakamlarını görebilirsiniz.

Global Branded Tablet OS Shipments (Millions of Units) Q1 ’12 Q1 ’13
Apple iOS 11.8 19.5
Android 6.4 17.6
Windows 0.0 3.0
Others 0.5 0.4
Total 18.7 40.6
Global Branded Tablet OS Marketshare % Q1 ’12 Q1 ’13
Apple iOS 63.1% 48.2%
Android 34.2% 43.4%
Windows 0.0% 7.5%
Others 2.7% 1.0%
Total 100% 100%
Growth Year-over-Year % 146% 117%

Grafik : PrNewswire.

// // <![CDATA[

// ]]>

Related-items

 

“Android İşletim Sistemli Tabletler iPad’i Yakaladı” üzerine bir düşünce

Bir Cevap Yazın

