Windows İşletim Sistemli Telefonlar Google’ın Maps’ı Desteklemiyor

Son zamanda akıllı telefonlarda harita uygulamaları kullanımı ile ilgili sıkıntılar ortaya çıkmaya başladı. Özellikle Google Maps sorunların başında geliyor. Daha önce Apple iPhone 5′te kendi harita uygulamasını kullanacağını duyurmuştu; fakat Apple’ın haritasında da bazı sıkıntılar yaşanmıştı.

Ardından aynı sorunu Windows işletim sistemine sahip telefonlarda da ortaya çıktı. Aslında google haritalara erişememe internet tarayıcınızla çok ilgili değil. Bu durum servis sağlayıcı ile ilgili bir durum. Dün ortalarda dolaşan haberlere göre Windows Phone kullanan kullanıcılar Google Maps’a erişim sıkıntısı yaşadılar. Aslında Google Maps’a girmeye çalıştıklarında doğrudan google.com’un ana sayfasına yönlendirildiler. Sıkıntı sadece mobil telefonlar için değil, masaüstü ve mobil telefonların internet explorer uygulamasında yaşandı.

Google’ın resmi açıklaması :

Google konuyla ilgili yaptığı açıklamada çok detaylı olayın neden olduğunu söylemedi ve sadece Windows işletim sistemi kullanan kullanıcıların google.com’a yönlendirmek google’ın aldığı bir karardır diye özetlemeyi tercih ettiler. Aslında olayın arkasında art niyet değil; teknik problemler olduğu söyleniyor. HTML5 ve CSS3 uyumlu browser’lardan kaynaklanan ve haritaya ulaşmaya çalışırken özellikle Internet Explorer’da render sorunları yaşandığı belirtiliyor. Bu arada laptop’ımda Windows 8 işletim sistemi var ve en son sürüm Internet Explorer’la Google Maps’a girdim ve sorunsuz kullandım, bunu da burada not olarak belirtmek istiyorum.

Aslında kullanıcılardan gelen geri dönüşler de beni doğruluyor; çünkü masaüstü ve laptop’larda sorun görünmüyor. Sorun mobil telefonların işletim sisteminden kaynaklanıyor. Aslında standart google maps’le ilgili bir sorun yok, ortada mobil sitelerle ilgili bir sorun var ve bunun google tarafından özellikle yapıldığı da konuşuluyor. Bildiğiniz gibi google teknoloji anlamında liderlik yapıyor ve rakiplerini biraz kısıtlıyor olabilir; çünkü kendi işletim sistemi, kendi browser’ı ve kendi telefonuna sahip artık!

Sorun WebKit yazılımının desteklenmemesi mi?

Aslında yaşadıklarımız yukarıda konuştuklarımızı biraz destekliyor; çünkü sorun Google’ın WebKit’e izin vermemesinden kaynaklanıyor. WebKit’in ne olduğunu kısaca açıklamak gerekirse, mevcut web sitesini bütün tarayıcıların render etmesini sağlıyor. Yani hangi tarayıcıdan websitesine ulaşırsanız ulaşın siteyi sorunsuz görebiliyorsunuz. İşte bu noktada WebKit’e izin vermemesi veya kısıtlı izin vermesi yüzünden mobil telefonlardan Google Maps’a girerken sorun yaşıyoruz. Aslında bu sorun sadece Windows Phone’larda yaşanmıyor, Symbian ve Meego işletim sistemleri de aynı sorunla karşılaşıyor.

Gecko render özelliğine sahip Firefox browserlar bu sorunla karşılaşmıyor, WebKit kullanan Internet Explorer’larda sorun yaşanıyor. Firefox kullanan Android telefonlar sorun yaşamadan Google Maps’ı kullanıyor:) Tabi ki kötü niyetli olmak istemiyorum sadece durum analizi böyle. Aslında Google’ın WebKit kullanmamasından dolayı bu sorunun yaşandığı ortada ve direk ana sayfaya yönlendirmeleri de böyle bir tercih yaptıklarını gösteriyor.

Soner Görpeli Yazdı

Volunteer Blogger & Journalist

Bir Cevap Yazın

