Mobil Cihazlar, Çocukların Noel’de En Çok İstedikleri Şey

Christmas ya da bizim Türkiye’de Noel / Yeni yıl olarak bildiğimiz o özel haftanın içine girdik. Noel’de Avrupa’da ya da Amerika’da olmayı çok isterdim; çünkü yaklaşık 2 hafta tatil yapıyorsunuz:) Noel denince aklımıza direk hediye ve doğal olarak Noel Baba geliyor. Noel Baba’yı da en çok çocuklar seviyor, hatırlıyorum da çocukken geyiklerin çektiği bir arabası olan Noel Baba kadar bana sevimli gelen bir şey yoktu ve hediye getirmesini hep bekledim:)

Yeni yıl çocuklar için yeni hediyeler ve mutluluk demek ve bu Noel de çocuklar en çok hayal ettiği hediyeler ise çok şaşırtıcı! Çocuklar en çok “ben cihazlar”, İngilizcesi iDevices’ lara sahip olmayı hayal ediyorlar.

Christmas tüm dünyada alışveriş ve tatil sezonudur, yılın bitiminde hem dinlenme; hem de bütün yıl çalışmanın karşılığında ödül kazanma zamanıdır. Fakat bu Noel geçen yıllardan çok daha farklı geçiyor. Özellikle perakende sektörü ve tüketiciler açısından bazı şeyler değişmeye başladı.

Bu arada hediye almak çok zor bir şeydir, bunu itiraf edelim ve kendi adıma konuşursam, hediye seçerken çok zorlanırım. Özellikle çocuklara hediye alıyorsanız bu daha da zordur ve alacağınız hediyeye karar vermek çok büyük bir karın ağrısıdır. Hediye seçmek için uğraşmak istemeyenler gider bir oyuncak alarak acıya son verir:)

Peki bu senenin trendleri neler hiç göz attınız mı? Eğer trendlere bakmadan hediye almaya kalkarsanız büyük bir hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz. O yüzden biraz datalara ve trendlere bakmak gerekiyor. Amerika’da çocukların en çok istediği 5 şey arasında neler var bir göz atalım.

6 – 12 Yaş için :

1. iPad – % 48

2. Nintendo Wii U – % 39

3. iPod Touch – % 36

4. iPad Mini – % 36

5. iPhone – % 33

13 Yaş Üzeri :

1. iPad – % 21

2. Bilgisayar – % 19

3. Tablet bilgisayarlar  – % 18

4. Nintendo Wii U – % 17

5. iPhone – % 14

Yukarıdaki rakamlar beni çok şaşırttı. Türkiye’de de bunun aksi bir tablo olduğunu düşünmüyorum. Bildiğiniz gibi biz tüketim açısından küçük Amerika’yız ve oradaki trendler çok hızlı bir şekilde burayı da etkiliyor. Çocuklar dokunmatik ekranlı cihazlara hayran kalıyor ve gerçekten de bu cihazlara sahip olmak için can atıyor. Burada PS3 olmaması beni biraz şaşırttı ama yine de teknoloji açısından çok umut verici rakamlar:)

Rakamlar çocukların isteklerinin daha da pahalı oyuncaklara doğru gittiğini gösteriyor ve bu veriler de ailelere soğuk terler döktürüyor diyebiliriz. Aradaki denge nasıl sağlanacak ben çok merak ediyorum. Amerika’da maaşlar ve ürün fiyatları daha dengeli. Örnek olarak ortalama 3.000 $ aylık para kazanan bir çalışan 500 $ verip bir iPhone satın alabilirken; ortalama 2.000 TL maaş alan bir çalışan Türkiye’de bir iPhone almak için hiç harcama yapmadan bütün maaşını vermesi gerekiyor!

Soner Görpeli Yazdı.

Volunteer Blogger & Journalist

Bir Cevap Yazın

