Şirketler İçerik Pazarlamada Kazanmak İçin Bu Adımları İzlemeli

İçerik Pazarlamayla ilgili çok önemli bir yazıyı geçen günlerde Red Bull hakkında yazmıştım ve bu yazıyı hazırlarken kendim de çok etkilendim, ne yalan söyleyelim! Sıfırdan başlayıp yılda 4.5 milyar kutu enerji içeceği satmak ve bir medya imparatorluğu kurmak kolay bir iş değil! Red Bull ile ilgili yazdığım yazıyı okumak için aşağıdaki linke tıklayabilirsiniz.

http://yaviga.com.tr/2012/12/20/redbull-icerik-pazarlamanin-sinirlarini-nasil-bu-kadar-zorluyor/

Felix Baumgartner uzaydan dünyaya atladığında bu olay hem Red Bull için; hem de içerik pazarlaması için bir dönüm noktası oldu. Bu atlayışı Tv’den yaklaşık 8 milyon insan canlı izledi. Bu sayı sadece Amerika’daki sayı, tüm dünyayı dikkate alırsak sanırım yüz milyonlarla ifade edebiliriz. Red Bull bu etkinliği düzenleyerek marka ne demek ve nasıl içerik pazarlama yapılır, bütün dünyaya gösterdi!

Şirketler, kendi markalarını ön plana çıkarmak ve  müşterileriyle iletişim halinde olmak için içerik pazarlamasına milyarlarca dolar harcıyorlar. Ayrıca şirketler kendi itibarlarını korumak ve artırmak, ürünlerini ön plana çıkarmak için de içerik pazarlamasından faydalanıyorlar. 2013 yılı içerik pazarlama için bir dönüm noktası olacak ve yeni yaklaşımlarla içerik pazarlaması 2013 daha farklı bir noktaya taşınacak. Bizi neler bekliyor bir göz atalım?

Şirketler Oyunun İçinde Olmalılar

2012 şirketler için pratik zamanıydı ve okuldan yeni mezun olan bir genç gibi şirketler bir şeyleri öğrenmeye çalıştılar. 2013 artık pratikten çok oyuna katılma yılı olacak. Şirketler artık oyunun içinde yer almaları gerektiğini 2012′de öğrendiler. Özellikle Red Bull’un uzaydan atlayışa sponsor olması şirketlerin gerçekten ilgisini çekti. Hatta ilgilerini çekmeyi bırakın bence şirketler kıskançlıktan çatladılar diyebilirim.

Sosyal Medya Tek Araç Değil

Twitter ve benzeri mikro sitelerin çok ilgi görmesiyle, şirketler bir anda bu alanda reklam ve pazarlama yapmaya başladılar ve aslında sosyal medya’nın ne olduğunu da bilmeden bir anda atladılar. Bu anlık atlayış şirketlerin birçok sorunla karşılaşmasına ve sosyal medya’yı yönetemediler. Ayrıca şirketler mikro sitelerde yapılan pazarlama faaliyetlerinin de çok etkili olmadığını gördüler ve önemli olanın aslında oyunun içinde yer almak, yani tüketicinin nerede olduğunu bulmaları ve orada olmaları gerektiğini öğrendiler. Bu açıdan 2013′te firmalar artık tüketicinin peşinde koşarak, onları içerik pazarlamasıyla yakaladıktan sonra mikro siteye çekecekler. Yani mikro siteler ilk aşamadan, ikinci aşamaya geçti diyebiliriz.

İyi Analiz Etmek ve Ölçmek

Şirketler bir şekilde içerik pazarlamasının etkilerini ölçmeyi çözmek zorundalar. Etkilerini ölçtükten sonra doğru aksiyonlar almak zorundalar ve bunu da teknolojiyi doğru kullanarak yapmak zorundalar. Stajerlere düzensiz aralıklarla blog yazdırmak veya dışarıdan freelance insanları çalıştırarak bir ağ oluşturmak da bir işe yaramayacak. Şirketlerin yapması gereken, kendi hitap ettikleri tüketici kitlesini doğru ölçmek ve analiz etmek ve düzenli aralıklarla içeriği tüketicilere yönlendirerek onların ilgisini çekmek.

Kendinize Güvenmelisiniz.

İçerik stratejinizi doğru oluşturmalısınız ve bunu yaparken de yeterli kaynakla dış dünyaya açılmalısınız. Eğer yeterli efor ve yeterli içerikle bu işe girmezseniz başarısız olursunuz. İçerik çok önemli ve doğru tüketici kitlesine doğru içerik sunmak da bir o kadar önemli.

İnsanlar Çabuk Sıkılır ve Ön Yargılıdır

Bu maddenin anlamı içerik pazarlaması için şudur : Devamlı yeni içerik sağlayacaksınız ve bunu yaparken de insanları sıkmayacaksınız. Ayrıca çok dikkatli hareket ederek insanların önyargılı davranışlara girmelerine de engel olacaksanız. Ayrıca ürün tarafında ise yenilikçi ve insanların ihtiyaçlarını hitap eden kolay kullanılabilir ürünlere yöneleceksiniz. İşte bu…

İçeriklerin Özgün Olması Çok Önemli

İçerik üretirken çok dikkatli olmalısınız. Ürettiğiniz veya yayınladığınız içerik size ait ve özgün olmalı. Kullandığınız video ya da resim için izin almalısınız. Başka yerde kullanılan resimler itibarınıza gölge düşürebilir ve imajınızı kötü etkileyebilir. Unutmayın içerik pazarlamayı marka değerinizi artırmak ve itibarınızı yükseltmek ve korumak zorundasınız. Kaş yapacağım derken; göz çıkarmayın lütfen.

Habercilere Haber Nasıl Yapılır, Öğretmelisiniz.

İçerik pazarlama yaparken kendinizi profesyonel yayıncılar olarak görmelisiniz. Bir şirket olarak değil; o şirketin haber departmanı olarak görmeniz bile olası. Çok hızlı olmalısınız ve dünyadaki en iyi habercilere bile haber atlatmalısınız. Markanızla ilgili haberi müşteri herhangi bir haber sitesinden değil; ilk sizde duymalı. Örneğin Nike bir koşu organizasyonu düzenliyorsa ben ilk Nike’dan duymalıyım. Bir haber sitesinde duyduktan 1 gün sonra Nike’ın beni bilgilendirmesi bir anlam taşımaz. Red Bull örneğini düşünün, haber sitelerinden değil; Red Bull’un kendi internet sitesinden canlı yayın verildi ve tüm haber siteleri görüntüyü Red Bull’un sitesinden almak zorunda kaldı. Yani içeriği siz üretiyorsanız patron sizsiniz!

Sosyal Medya İçeriği Reklamın Ta Kendisi Olacak.

Artık bannerlardan herkes nefret ediyor. Ne yalan söyleyelim ben de nefret ediyorum. Neyse dert etmeyin, çok kısa bir süre sonra içeriğin kendisi artık banner veya reklam olacak. O yüzden sağlam ve ilgi çekici içerikler üreterek hedef kitlenizle bağlantı halinde olmanız gerekiyor. Tabi ki bunu yaparken de kuralımız ne? İnsanların gözüne sokarak içerik pazarlaması yapmıyoruz, insanları oyunun içine dahil ediyoruz değil mi? Aferin öğreniyoruz:)

Doğal Olan Makbuldür Pardon Ücretli Olan

Reklam olsun, para getirsin her şey makbuldür. Hayatımıza Native Advertising  denen bir şey girdi. Aslın geleneksel Medya’da daha önce vardı. Özellikle TV’ler uzun süredir bu reklamı uyguluyorlar. Örneğin bir kadın programında çamaşır deterjanı ile ilgili bir içerik üretilebiliyor ve yayınlar bu reklamlardan para kazanıyor. Biz bu reklam türüne sponsorlu reklamlar diyoruz. Ama dikkat etmek gerekiyor!

Markalar Yayıncılarla Flört Etmeyi Öğrenmeli

İçerik pazarlaması adı üstünde içerikle ilgili ve bu içeriği iyi üretirseniz başarılı olursunuz. Youtube neden bu kadar başarılı; çünkü çok iyi içerik üretiyor. Google neden Youtube’u satın aldı; çünkü kimsenin görmediği bir şeyi gördü: İçerik. İçerik arama motoru için de çok önemliydi ve Google bunu çok önceden fark etmişti. İnsanlar Youtube’u video yayınlayan bir platform olarak görüyordu; fakat Youtube video yayınlayan bir içerik üretici sosyal medya ağıydı. Şu anda en önemli bilimler ilk Youtube üzerinden yayınlanıyor ve konserler Youtube’dan izleniyor. Ne demek istediğimi anladınız diye düşünüyorum. Eğer Microsoft biraz daha erken bu durumun farkında olsaydı, belki Youtube’u onlar satın alırdı:)))

Özetlemek gerekirse içerik pazarlama çok komplike bir iştir ve ciddiye alınması gerekiyor. Şirketlerin birkaç sosyal medya ağına sahip olup, düzensiz ve plansız tweetler atması da içerik pazarlaması yapmak değildir. Hatta bu tip uygulamalar şirketlere zarar bile verebilir. İçerik pazarlamasını yapmaya başlamadan önce iyi planlama yapmak ve iyi bir ekip oluşturmak çok önemlidir. Bu ekibi oluşturduktan sonra planlamanızı yapıp şirketiniz, ürününüz ile ilgili yayınlar yapmaya başlamalısınız. Tabi komik ve ilgisiz videolar paylaşarak kendinizi ve şirketinizi riske atmazsınız diye düşünüyorum.

Soner Görpeli

Volunteer Blogger & Journalist

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s