Nokia Lumia 920 Windows İşletim Sistemiyle Türkiye’de Satışa Sunuldu

Nokia geçmişte herkesin hayranlıkla baktığı ve sahip olmak için can attığı bir telefon markasıydı. Açıkça bende Nokia’ya hayranlıkla bakanlardandım ve 10′larca Nokia telefon satın aldım ve kullandım. Fakat hayranlık duyduğum Nokia’ya ne oldu da hızlı bir şekilde güç kaybetti ve karşımıza Windows Phone işletim sistemiyle çıktı?

Öncelikle yukarıdaki soruya açıklık getirmek istiyorum. Nokia kendine çok fazla güvendi ve satış rakamlarının da etkisiyle yeni teknolojileri ve piyasayı göz ardı etti. Karşısına Sony-Ericsson çıktığında aynı şekilde dikkate almadı ve kendi bildiği yoldan ilerleyerek Sony’e pazar payını kaptırmadı. Fakat aynı Nokia, karşısına iPhone isimli Apple’ın dokunmatik ekranlı telefonu çıktığında Sony’e uyguladığı önemsememe taktiğini uygulayarak iPhone’u hiç dikkate almadı. Dokunmatik ekranlı telefonlar ilk çıktığında ben dahil hemen hemen herkes bu cihazlara çekimser yaklaştı. Nokia’nın da zaten hayatında yaptığı en büyük hatalardan birisi iPhone’u küçümsemesidir ki, sonraki yıllarda pazar payının büyük kısmını kaptırarak kafasını duvarlara vurdu.

Nokia’nın ikinci büyük hatası ise örnekleri gördüğü halde Symbian işletim sisteminde diretmesidir. Apple’ın IOS, Google’un Android işletim sistemlerini gördüğü halde Symbian işletim sistemini kullanmaya devam etti. Symbian işletim sistemi Android ve IOS’a göre çok daha eski teknoloji olduğu için kullanıcılar yeni teknoloji işletim sistemi kullanan diğer markalara doğru kaydılar. Bu noktada Samsung’u ayakta alkışlıyorum; çünkü Apple’ın ilerlemesini çok çabuk fark etti ve ciddi adımlar atarak Apple’ın karşısına çok kısa zamanda, çok iyi telefonlar çıkararak pazarda var olduğunu herkese gösterdi. Samsung’un Galaxy S3′le yakaladığı satış başarısını da burada hatırlatmak isterim.

Yukarıdaki gelişmelerden sonra 7 yıllık bir gecikmeyle Nokia radikal bir karar verdi ve Symbian işletim sisteminden Windows Phone işletim sistemiyle yol almaya karar verdi. Ayrıca Nokia yine uzun bir duraklama döneminden sonra dokunmatik ekranların da farkına vardı:) Sanırım burada Nokia’yı yerden yere vuruyorum gibi görünebilir; fakat neden bu kadar hantal kaldılar hala anlamış değilim ve önlerinde örnekler varken niye bu kararı almakta geç kaldılar bunu da hiç anlamış değilim ve yorumlarda Nokia’dan açıklama bekliyorum. En azından biz de aydınlanmış oluruz ve pazarlama stratejilerini öğrenmiş oluruz;)

Nokia Lumia 920 ile Türkiye pazarına girdi. Windows işletim sistemiyle satışa sunulan telefon bekleneni verecek mi (?) bekleyip göreceğiz. Peki yazılımsal ve donanımsal özellikler açısından Lumia’yı rakipleriyle kıyaslayabilir miyiz ve pazarın beklentilerini karşılayacak mı, biraz bu konularda sizi aydınlatmak istiyorum.

Nokia Lumia 920 1.5 GHz çift çekirdekli işlemciye sahip ve 8 Mega piksel kamerası var. Dokunmatik ekranı 4.5 inç ve Full HD video oynatıyor. Ayrıca full HD video kaydedebiliyor. Lumia 820 adından da anlayacağınız gibi boyut anlamında bir alt seviye ve özellikler açısından Lumia 920′ye yakın. Lumia 820 4.3 inç ekrana sahip ve diğer özellikler açısından biraz daha alt seviyede. İki telefonun detaylı özellikleri için bu yazıya göz atmanızı öneririm : Nokia Lumia 920

Şimdi Windows Phone işletim sistemine göz atalım. Windows işletim sistemini PC’de kullanıyorum ve diğer işletim sistemleriyle kıyasladığımda gerçekten çok geliştirilmiş bir sistem; fakat Apple’ın tabletleri ve sistemleri ile kıyasladığımda hala çok yol alması gerekiyor. Aynı şekilde mobil işletim sistemi olarak Symbian’dan daha iyi olmasına rağmen ne Android; ne de Apple’ın IOS’la kapışacak seviyede henüz değil. Windows Phone’un bu iki işletim sistemini yakalaması biraz zaman alacak gibi görünüyor. Fakat bütçe ve kullanım kolaylığı açısından karşılaştırıldığında, fiyatı makul olursa satın almaya değer diye düşünüyorum.

Eğer fiyat S3 ve iPhone 4S’le kafa kafaya olursa hiç düşünmeden bu iki telefondan birini tercih edin; ama fiyat 300 – 400 tl daha aşağıda olursa Windows Lumia’yı tercih edin derim. Şu an Nokia’nın pazarlama anlayışını hala anlamadım. Rakip olarak karşında çok ciddi bir pazar payına ve teknolojiye sahip iPhone ve Galaxy S3 varken, hemen hemen aynı satış fiyatlarından 1.690 TL gibi fiyatlardan pazara daha alt seviye özellikteki bir cihazı çıkarmak nasıl bir taktiktir? Buradan Nokia’nın çok başarılı olamayacağını açık açık söylüyorum, karar onların! Bu strateji iyi bir strateji değildir, nokta:)

Microsoft açısından durum daha da farklı, Microsoft Windows 8’in üstüne çok düşüyor ve doğal olarak satışlarını artırarak pazar payını yükseltmeye çalışıyor. Nokia’nın düştüğü hataya Windows’ta düşecek gibi bir his var içimde. Windows tekel olduğu için şu an için çok tehlikede görünmüyor; fakat ileride Google Android benzeri bir işletim sistemi çıkarır, internet ve bulutla entegre eder ve Office yazılımlarını ücretsiz entegre ederek pazara girerse, argo tabirle Windows’a nal toplatır bu konuyu da burada belirtmek istiyorum.  Windows 8’in pazar payı yüzde 1′e ulaştı. Linux 2. sırada.  Mac OSX’de iyi bir pazar payına sahip ve gelecekte Microsoft’u zorlayacak işletim sistemleri arasında tehlikeli bir rakip:)

Soner Görpeli yazdı.

Bir Cevap Yazın

