Benim Ocz SSD Disk, Senin HDD Diskini Döver..!

Hafta sonu koştur koştur gittim ve kendime SSD hard disk aldım. Ayrıca 6GB laptop ram’i de 8GB’a çıkarmak için 4 GB Kingston DDR 3 Ram aldım. Eve geldikten sonra Ram’i sisteme taktım ve bir hevesle SSD harddiski de takıp bilgisayarı çalıştırdım. Sonra ne mi oldu? Tam 2 günümü alan bir teknik ve yazılım sorunlarıyla başbaşa kaldım!

Aslında, sondan başa doğru giderek düşündüğümde ciddi bir mantık hatası yaptığımı da buradan açıklamak istiyorum:) Daha önceki diskimde kurulu sistem Windows 7’di ve ben imaj oluşturarak, mevcut imajı SSD’ye taşımaya çalıştım ve sorunda buradan kaynaklandı. Eski HDD’de aldığım görseli yeni SSD’ye aktarmaya çalıştığım zaman sistem görmedi; çünkü imajı hangi hard diskte oluşturduysanız o hdd’ye yükleme yapmalısınız;)

2. Hatam ise evde SSD’yi boot edeceğim bir Windows 7 DVD’sinin olmamasıydı ki, bir gece uğraştıktan sonra koştur koştur Pazar günü arkadaşımdan alarak sıfırdan SSD’ye yükleme yaptım ve neredeyse yarım günlük bir update karmaşasından sonra sistemi çalıştırdım ve sistemi kullandıktan sonra size sadece şunu söylemek istiyorum : Bütün çektiğim eziyete değdi:) Yukarıdaki hatalara düşmeden direk Windows 7’den boot edip sistemi kurup yolunuza devam edebilirsiniz.

Başlıktan da anlayacağınız üzere SSD Disk sistemi neredeyse uçuruyor. Geçmişte bana en büyük eziyeti çektiren Adobe Photoshop CS6 2 saniyede açılıyor ve 1 saniyede kapanıyor! Photoshop gibi bir programı böylesi bir güçle başka ne dize getirebilirdi diye sormadan edemiyorum!!! Yazılımları da çok hızlı yüklüyorsunuz ve zaman kaybınız neredeyse sıfıra iniyor. SSD’nin bir diğer avantajı da, iyi bir sisteminiz olsa dahi eski nesil HDD’nin çalışmaya başlaması ve dönmesini beklerken sistem yavaşlıyordu; şimdi bu sorundan SSD ile kurtuluyoruz ve klasik dönen disk bulunmadığı için direk çalışan bir diske kavuşuyorsunuz.

Peki nedir bu SSD bilmeyenlere anlatalım.  SSD‘lerin çalışma mantığı, hard disklerden farklıdır. Geleneksel hard disklerde veriler, plakaların üzerindeki sektörlerde tutulur. Bu plakalar hard disk içerisindeki motorlar ile döndürülür ve okuma – yazma kafası tarafından okunur. SSD‘lerde ise veriler NAND flash yongalarda saklanır. SSD‘lerin içerisindeki bellek yongaları bilgisayarlarımızdaki RAM‘ler gibi çok hızlı çalışırlar. Yani artık ortada dönen disk olmadığı için de hem elektrik tasarrufu sağlayarak bilgisayarınınız bataryasının ömrü uzayacak, bilgisayarınız daha az ısınacak ve bilgisayarınızda ses sorunu olmayacaktır.

Benim satın aldığım OCZ’nin SandForce kontrocüler kullanarak geliştirdiği SSD’ler sektörü kasıp kavurmaya devam ediyor. Agility serisi de 3. nesil güncellemesine girdi. Agility 3 serisinin satışa sunulduğunu görüyoruz. Satış anlamında çıkışta olan ve kar anlamında kendi rekorunu kıran OCZ’nin Agility 3 serisinde daha yüksek performans/fiyat oranı sunuyor. Ben 370 TL gibi bir rakama satın aldım.

SandyForce SF-2281 kontrolcülü OCZ Agility 3 serisi, 2.5 inç gövde, SATA 6.0 Gbps bağlantı, 25nm MLC NAND Flash yonga, TRIM desteği standart olan SSD serisinde MTBF süresi 2 milyon saat gibi etkileyici bir değer. 4K rastgele yazma/okuma performansı 50.000 IOPS ve garanti süresi 3 yıl. 240 GB modelde yazma hızı yazma hızı 500 MB/saniyeye ulaşıyor ki, benim aldığım SSD disk bu ve gerçekten çok memnunum…

Soner Görpeli yazdı.

Bir Cevap Yazın

