iPhone 5’in Maliyeti Sadece 168 Dolar..!

iPhone 5, bu hafta neredeyse sosyal medyada ve tüm haber sitelerinde gündeme oturdu ve biraz merak, biraz da hayal kırıklığı yarattı! Benim için de aynı şekilde ilk önce merak daha sonra ise hayal kırıklığı yarattı diyebilirim. Özelliklerine ve genel anlamda cihazı incelediğimda satın almamaya karar verdim. Zaten satın almaya karar verseydim bana yaklaşık 16GB modeli için 649 Dolar maliyet çıkacaktı.

Maliyetlerden bahsetmişken bir iPhone’un üretim maliyeti nedir, cevabı aşağıdaki tablodadır ve görünce şok olmadım; çünkü aşağı yukarı bu maliyetlerde olduğunu tahmin ediyordum:) Sizi meraklandırmayım, 16GB iPhone 5’in maliyeti 168 $..! Evet yanlış görmediniz sadece ve sadece 168 $. Türkiye’de yaklaşık 2250 TL civarında satılan cihazın maliyeti bu kadar düşük. Aslında bu maliyet fiyatları parçaların fiyatları hesaplanarak oluşturulmuş, bence bir iPhone’un üretim maliyeti 100 $’ın altındadır.

İphone 4S’in maliyeti ise 167.50 $, iPhone 4’ün maliyeti ise 132.50 $ yani parçalar geliştikçe üretim maliyeti artıyor:) iPhone 5’in en pahalı parçası A6 işlemcisi 28 Dolar. Modem ise 25 $ maliyetle 2. sıralarda yer alıyor. Apple’ın iPhone 5’ten sağlayacağı gelir yıl sonuna kadar 36.2 Milyar dolar..!

Bu arada iPhone 5 sosyal medya’da iPhone 4s’ten daha olumlu tepkilere neden olmuş. Yaklaşık % 40 tweet çok olumlu çıktı. İphone 4s duyurulduğunda %49 negatif; %26 pozitif olarak açıklanmıştı. Bu sonuçlara baktığımızda iPhone 5 daha olumlu karşılanmış! Bu tweetlere bakarak satış tahmini yapan analistler yaklaşık 49 Milyon adet iPhone 5’in satılacağını öngörüyorlar ki bu bana göre korkunç bir rakam…

Yukarıda grafikte twitter’dan yapılan analizi inceleyebilirsiniz.

Soner Görpeli yazdı.

www.yaviga.com

Bir Cevap Yazın

