GoDaddy’nin DNS Server’ı Çöktü, Binlerce Siteye Erişim Durdu..!

GoDaddy, dünyanın en büyük domain ve hosting hizmet sağlayıcı firması’nın başı dertte! Firma, şimdiye kadar hiç görmediği şekilde downtime’a uğradı ve  çok sayıda GoDaddy’nin hosting sağladığı siteye erişilemiyor. Saat 22:53 itibariyle siteye ulaşmaya çalıştım fakat hala erişilemez durumdaydı! Bu durumdan blog sitem soner.me’de etkilendi; çünkü domain hizmeti olarak GoDaddy’i kullanıyordum:)

GoDaddy’nin ana sayfası ve domaini de çalışamaz hale geldi ve GoDaddy’de host edilen web sitelerine de uzun bir süredir erişim sağlanamıyor. Bu domainlerin ve web sitelerinin haricinde  nameservers ve DNS kayıtları da çökmüş durumda. Bunun anlamı şu : GoDaddy’de domaininiz varsa ve bu domaini başka bir hosting’e yönlendirmişseniz siteniz çalışmayacaktır..!

Olayla ilgili Twitter, Anonymous Own3r — güvenlik alanında uzman Anonymous — kendilerinin bu saldırıyı gerçekleştirdiklerini belirttiler. Yandaki twitter hesaplarına tıklarayak açıklamaları görebilirsiniz.

Linda Bernstein@wordwhacker  10 Sep 12

Is this true? Go Daddy is down. Is it Anonymous? nah it’s not Anonymous coletive the attack is coming just from me

Yukarıda okuyacağınız üzere kısaca bu saldırıyı ben tek başıma yaptım diyor:)

GoDaddy’de benim de domainlerim mevcut ve sistem çalışır çalışmaz hesaba giriş yaptıktan sonra domainlerimi kilitleyeceğim ve ayarlarını tekrar yapacağım, aşağıdaki resimlere bakarak sizde hesabınıza girin ve domainlerinizi tekrar kontrol edin! Eğer başka bir hizmet sağlayıcıya geçmek isterseniz, hesabınıza giriş yaptıktan sonra domain management bölümüne giriyorsunuz ve :

1. Adım :  “Domain Management” git.


2. Adım: Domain Lock Status durumunu kontrol edin.

Eğer kilitliyse kilidi kaldırın yani unlock domain seçeneğini seçin.


3. Adım Unlock Domain Name

Yeni bir hizmet sağlayıcıya geçmek için Domain Name’in kilidini kaldırmalısınız.


4: Adım Unlock Domain Name

Kutuyu işaretleyerek “lock domains” Ok diyin ve kutu boş gözüksün.


5. Adım:  Authorization Code’unuzu alın ve yeni hizmet sağlayıcınızın domain transfer bölümüne ekleyin.

E-mail ile de bu kodu edinebilirsiniz. Sistemde kayıtlı e-mail adresinize kodu siz talep ettikten sonra göndereceklerdir. GoDaddy domain kayıt anlamında iyi bir sitedir; fakat Hosting hizmeti konusunda biraz yavaş olduğu söyleniyor; bundan dolayı ben GoDaddy’i özellikle hosting hizmetinde tercih etmiyorum!

Sizde hosting ve domain edinirken çok dikkat etmelisiniz! Bu konuda danışmak istediğiniz herhangi bir soru olursa yardımcı olmaya çalışabilirim.

Soner Görpeli yazdı.

Bir Cevap Yazın

