Bilgisayar Sektörünü Windows 8 Bile Kurtaramayacak..!

Bilgisayar sektörü bu günlerde kasvetli günler yaşıyor. 3 . çeyrek gelirlerini açıklayan bilgisayar firmalarında çok ciddi düşüşler var ve bu düşüşleri aşağıdaki tabloda rakamlarla görebilirsiniz.  İntel, işlemci devi 3. çeyrekte 13.2 Milyar dolar kazanç açıkladı; fakat firma 13.8 – 14.8 Milyar dolar civarlarında bir hedef ön görüyordu.

Aynı şekilde diğer bir bilgisayar devi olan Hewlett-Packard’ın da gelirlerinde düşüş var. PC sektörü açıkladıkları 3. çeyrek rakamlarıyla neredeyse şoka uğramış durumdalar!

•Intel’in gelir azalışı 92 cents, veya 3.7%,  $24.17. •AMD gelir azalışı 18 cents, veya 4.8%, to $3.49. •Seagate gelir azalışı 95 cents, veya 3%, to $30.75. •Dell is up 13 cents, or 1.2%, veya $10.65. •HP gelir azalışı 19 cents, or 1.1%, veya $17.40 •Microsoft gelir azalışı 46 cents, or 1.5%, veya $30.89.

Yukarıdaki tabloda gördüğünüz gibi sektörün devlerinin neredeyse tamamında gelir düşüşü var. Sadece Dell’in gelirlerinde %1.2 artış var; fakat bu da çok önemli bir rakam değil. Genel anlamda bütün sektörde çok ciddi bir düşüş var. Peki bu düşüşün nedeni ne dersek, uzmanlar özellikle son zamanlarda hızla gelişen mobil cihazlar ve tabletlerin sektörün pazar payını çaldığını düşünüyor!

Benim fikrim ortada bu kadar basit bir durum yok! Durum daha ciddi… Ben tablet de kullanıyorum; fakat PC’nin yerini şu an için tabletler asla tutamaz. Bir fotoğrafı editlerken tabletde şu an için konuşuyorum Photoshop kullanamam; çünkü tablet yeterli gelmez! O yüzden PC ile işi olan herkesin satın alması muhtemel; fakat bence krizden dolayı satın almalar düşmüş olabilir!

Sektör bu durgunluktan kurtulmak için çareyi Windows 8’in piyasaya çıkması olarak görüyor; fakat şu anki verilere bakarak uzmanlar Windows 8’in 4. çeyrekte çok büyük bir ivme yaratmayacağı ve satışları çok fazla artırmayacağı; ancak 2013’te %6’lık bir artış getireceğini ön görüyorlar.  Bu sonuca varmak çok basit! Windows 95 duyurulduğunda çok ciddi bir bütçe ayrılarak tanıtımı yapılmıştı ve yılın 4. çeyreğinde PC satışları %30 gibi çok ciddi şekilde artmıştı. Windows 8’in duyrulmasından sonra bu artış yaklaşık %4-5 en iyi ihtimal. Bu verileri göz önünde bulundurursak çok ciddi bir kriz var!

Analistler mobil cihazların bu düşüşteki payının çok önemli olduğunu düşüyorlar! İnsanlar işlerini mobil cihazlardan, tabletlerden yapıp PC ile uğraşmıyor tezini de kabul edebilirim:) çünkü veriler tablet satışlarının bu yıl %12 arttığını gösteriyor ve pazar payı %19’la Apple’ın elinde, ben bu duruma hiç şaşırmadım:)

Bu arada pazardan pay almak için atağa geçen Microsoft’un da çok başarılı olacağını düşünmüyorum; çünkü çok geç kaldılar! Apple’ın yakaladığı ivmeyi çok zor yakalayacaklarını düşünüyorum. Ayrıca Microsoft’un Nokia ile yola çıkması da çok iyi bir adım değil; çünkü sektörde Nokia’da çok ağır hatta hantal hareket etti. Buradan da hala anlamadığım bir soruyu Nokia yöneticilerine ( Eğer okurlarsa ) sormak istiyorum. Apple bu hamleleri yaptığında siz nerede güneşleniyordunuz?

Bence atı alan üsküdarı geçmiştir. Microsoft Windows 8’i çıkarmasıyla yapması gereken rutin bir aktiviteyi gerçekleştirmiştir ve ben hiç heyecanlanmıyorum! Beni iPhone 5’in çıkması daha çok heyecanlandırıyorum. Şu an Windows 7 kullanıyorum ve fiyatlar makul seviyeye düşsün Apple Pc almayı düşünüyorum, buradan da Microsoft yöneticileri okuyorsa kendilerine sesleniyorum, çok geç kaldınız!

Benim önerim üst segmentte PC alacaksanız Asus veya Apple tercih etmeniz. Yine üst segmentte telefon alacaksanız iPhone 5 veya Galaxy S 3, veya alternatif olarak fiyatı ucuzladığı için iPhone 4s alıp gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz ben kefilim:))) Windows 8’e geçmekte acele etmeyin..!

Soner Görpeli yazdı.

Bir Cevap Yazın

