Web Sitenize, Bloglarınıza Nasıl “Facebook Beğen Bar’ı” Ekleyebilirsiniz

Bu özelliği yani Web Sitenize ve Bloglarınıza Nasıl “Facebook Beğen Bar’ı” ekleme özelliğini Yaviga’ya uzun zaman eklemek istiyordum; fakat eklenti vb ararken karşıma çıkan bir sayfa sayesinde bu özelliği bloğuma ekledim ve nasıl eklediğimi sizinle paylaşmak istiyorum.

İngilizcesi “The recommendation bar” aslında yeni bir şey değil ve birçok sitede bu uygulamayı görebilirsiniz. Ben Mashable’ı mesleğim gereği ziyaret ettiğim için orada gördüm ve çok da beğendim ve aramaya başladım; fakat paralı-parasız bütün sitelere baktım; fakat bir türlü bulamadım ve çok zor bir şey olduğunu düşünürken, karşıma çıkan bir fırsatla ne kadar basit kurulacağını gördüm:) Tabi aslında daha önce Facebook Developer sayfasını hazırlamıştım ve ayarları da yapmıştım, benim için belki bundan dolayı basit görünebilir:)

Hiçbir şeyi gözünüzde büyütmeyin, aslında size sıfırdan başlayarak isim seçme, domain alma ve hosting kurma ve bu hostinge kendi haber sitenizi ya da özel sitenizi wordpress veya joomla ile kurmayı içeren yazı yazmak istiyorum; fakat çok ciddi zaman alacağı için ileri bir zamana erteledim. Neyse şimdilik beğen bar’ı eklemeyi öğrenelim:)

Beğen bar web sitelerinde sağ alt köşede çıkan kutu diyebiliriz ve kutunun içinde bloğunuzda veya web sitenizde yayınlanan içerikleri gösteriyor. Bu içerikler sitenizde yayınlandıktan sonra eş zamanlı olarak facebook sayfanızda da yayınlanabiliyor. Sitenizi ziyaret eden kullanıcı hem yazıyı beğeniyor; hem de facebook’ta diğer arkadaşlarıyla paylaşıyor. Bu tip uygulamalar sayfanız hareket katmasının yanında ziyaretçi sayınızıda artırabilir.

Facebook Music

WordPress için çok sayıda plugin var fakat biz facebook’un kendi pluginini kurarak bu uygulamayı çalıştıracağız. Eğer ingilizceniz yeterli düzeydeyse aşağıdaki linke tıklayarak diğer pluginleri inceleyebilirsiniz.

Recommended Reading: 5 Must-Know Facebook Timeline Tips/Tricks

Facebook Beğen Bar’ı Ekleme

Facebook Beğen Bar’ı eklemek için wordpress yönetim paneline girin ve Plugins ( Eklentiler ) > Add New ( Yeni Ekle )’e tıklayınız. , Facebook kelimesini arayın ve çıkan eklentiyi kurun. Aşağıdaki resme bakarak nasıl yapıldığını görebilirsiniz.

Add new Plugin

Arama sonuncunda karşınıza çıkan seçenekten Yükle / Install Now.

Install Plugin

Daha sonra aktive et’e tıklayın / Activate Plugin.

Activate Plugin

Burası çok önemli : Create New Facebook App

Bloğunuz için bir Facebook App Sayfası oluşturmanız gerekiyor ve Facebook’a kendi hesabınızla giriş yapın daha sonra Application sayfasına giderek Create New App tıklayın.  Facebook App bu linke tıklayarak da ulaşabilirsiniz..

Create new app

Aplikasyon isminizi ve isim alanınızı yazıyorsunuz App Name and App Name Space, sonra Continue diyorsunuz.

name-space

Karşınıza biraz daha detay çıktı, bu detayları giriniz, domain isminiz web sitesi isminizdir. Sonra kaydet butonuna basın.

Not: Mobil siteler ve web url için http girmek zorundasınız:  http:// başta ve sonda slaşla bitiriniz /

App details

Bittiği zaman  App ID, App Secret ve Namespace i kopyalayın.

Copy details

Şimdi WordPress sayfamıza geri dönüyoruz ve yüklediğiniz Facebook Plugin’i açın.

WordPress Admin > Facebook soldaki yan bardan ve detayları girdikten sonra kaydete basın.

add app details

Facebook Beğen Bar’ı aktive ettikten sonra aşağıdaki şekilde ayarları yapın :

  1. Trigger – Sağ köşeden çıkacağı zaman:)
  2. Read Time – Okuma zamanı.
  3. Action – Beğen veya tavsiye et seçeneği.
  4. Side – Nerede gözükeceği.

recommendation bar details

Daha sonra sitenizi ziyaret edebilirsiniz ve Facebook Beğen Barınızın çok güzel çalıştığını göreceksiniz. Muhtemel sorunlar resimlerin gözükmemesi olacaktır, bunun için de  Add Facebook Share Thumbnail + Meta Plugin yükleyerek sorunu çözebilir veya bu http://ansonalex.com/troubleshooting/fix-articles-linked-on-facebook-dont-display-thumbnails-images/ makeleyi okuyabilirsiniz:)

Recommendation bar

Sonuç :

Sonucunda sitenize bir hareket katmış oldunuz ve sitenizi daha profesyonel bir görünüme kavuşturdunuz. Ayrıca bu özellikle sitenize facebook veya diğer sosyal ağlar üzerinden yorum ekleme özelliği eklediniz. Bu yorumlar hem facebook’ta; hem de sitenizde gözükecektir. Umarım yazı sizin için faydalı olmuştur, başka bir yazıda görüşmek üzere.

Aşağıdaki linkten facebook’un konuyla ilgili sayfasına gidebilirsiniz. : https://developers.facebook.com/docs/reference/plugins/recommendationsbar/

Facebook’la ilgili aşağıdaki yazıyı öneriyorum lütfen okuyun.

http://yaviga.com/2012/08/31/facebook-sayfalarinizin-verimliligini-artirmanin-en-iyi-5-yolu/

Soner Görpeli yazdı.

Bir Cevap Yazın

