Facebook Sayfalarınızın Verimliliğini Artırmanın En İyi 5 Yolu

Facebook günümüzde adından her yerde söz ettiren ve neredeyse herkesin bildiği bir sosyal ağ. Son zamanlarda borsaya açılması ve Instagram’ı satın alma olaylarıyla adından çok fazla söz ettiriyor! Neredeyse kimliklerimiz gibi hepimizin facebook profilleri var ve arkadaşlarımızdan tutun; bütün iletişim bilgilerimiz, hoşlandıklarımız vb gibi bilgileri Facebook’a veriyoruz! Ayrıca sadece bireysel kullanıcılar değil; şirketler de aktif olarak Facebook’u kullanıyorlar…

Peki Facebook’u daha etkili nasıl kullanabiliriz? Bu sorunun cevabını Brain Carter veriyor. Brain Carter önde gelen Facebook analisti ve ABC News, The Wall Street Journal ve Forbes gibi önde gelen haber ağlarına danışmanlık hizmeti veriyor ve yazarlık yapıyor. Brian Carter hakkında detaylı bilgilere ulaşmak için linkte tıklayabilirsiniz. BrianCarterYeah.com

Bildiğiniz gibi önde gelen markalar Facebook’ta başarılı olmak sadece fan sayısına bağlı değil; bu fanların ne kadarının kampanyayı gördüğüne ve tepki verdiğine bağlı. Facebook konusunda yeni olan şirketler internet sitelerinde ve Facebook sayfalarında birkaç fotoğraf paylaşmak ve birkaç yazı yazmakla başarılı olacaklarını düşünüyorlar; fakat durum bu kadar basit değil! Bundan dolayı Facebook’ta performansı artırmak ve izlemek için yeni bir algoritmadan söz edebiliriz: EdgeRank. Aslında bilinen yöntemleri uygulayarak sayfanızın performansını artırıyorsunuz; şimdi daha iyi sonuç almanız için bu 5 maddeyi kısaca inceleyelim.

1. Fotoğraf Yayınlayın

Facebook haber besleme algoritması fanlarınıza ve yayınladığınız yazılara göre sayfanızın popülerliğini hesaplıyor.  Örnek olarak bir kişi Coca-Cola’nın fotoğraflarını görüyor; fakat linklerini görmüyorsa bu performans olumsuz etkileniyor. Facebook’ta 6 temel yayın tipi bulunmakta: metin tabanlı durum güncellemeleri, fotoğraflar, videolar, platform paylaşımları ve sorular. Bunlardan ilk dördü en popüler olanlar diyebiliriz.

Araştırmalara baktığımızda aslında  fotoğrafların, linklerden, metin paylaşımlarından ve diğer bütün detaylardan 20 kez daha etkili olduğunu söyleyebiliriz. Bu durumda web sitenizde veya Facebook sayfanızda veya Twitter paylaşımlarınızda, yazılarınızla birlikte fotoğrafta paylaşmalısınız, bu sizin kullanıcıyla etkileşiminizi artıracaktır. Video paylaşırken, videonun ufak boyuttaki fotoğraflarını eklemeniz de etkileşimi artırmak için çok önemli. Video’ya küçük resim eklemek için önce linki ekleyin, daha sonra x basarak video ön izlemeyi kapatın ve “fotoğraf/video” seçerek küçük resmi etkin hale getirebilirsiniz.

Fotoğrafla birlikte yapılan paylaşımlar daha etkili olacaktır, örnek olarak sponsorunuzun linkini doğrudan fotoğrafın altına koyduğunuzda tıklama oranı neredeyse 2 katına çıkacaktır. Örnek olarak yazı içinde yer verilen linke öncesinde 311 kişi tıklarken, fotoğrafın altına koyduğunuzda bu oran 619 kişiye ulaşmıştır.  Paylaşımınızda yaratıcı mesaj ya da başlık kullanmanız çok önemli, aynı mesajı resminizin / fotoğrafınızın üzerinde de vermeniz etkileşimi çok artıracaktır. Fotoğraflar üzerinde yazılar oluşturmak için Someecards isimli siteyi ziyaret edebilir ve bu sitede resminizi sonlandırdıktan sonra Facebook sayfanızda yayınlayabilirsiniz. http://memegenerator.net/ bu linke tıklayrak başka bir fotoğraf düzenleme sitesine gidebilirsiniz. Fotoğrafın ne kadar önemli olduğunu ve fotoğrafın üzerinde etkili mesaj vermeyi unutmayalım lütfen:)

2. Fotoğraf Albümü Oluşturun

FAcebook sayfanızda fotoğraf albümü oluşturmanız ve albümün içinde yer alacak fotoğrafların iyi seçilmiş olması sayfanızın EdgeRank değerinizi artıracaktır. İnsanlar sadece metinleri okumaktan hoşlanmaz, fotoğraflar aslında bazen yazılardan daha etkilidir. Örnek olarak bir patlamanın ortasında kalan bir çocuğun fotoğrafını gazetede gördüğünüzde ne düşünürsünüz? Bu durumu metinlerle anlatmaya kalksanız nasıl anlatırdınız? Ya da anlatabilir miydiniz! Bence anlatamazdınız… Bundan dolayı fotoğrafı nerede nasıl kullanmanız gerektiğini de bilmeniz gerekiyor.

3. Daha Fazla Metin Yazın

Facebook sayfalarınızın EdgeRank değerini artırmak için fotoğrafların yanında metinlerinde etkisi çok fazla. Metinler fanlarınıza hitap ettiğiniz en önemli araçtır. Örnek olarak Peugeot’un Facebook sayfasını örnek olarak verelim. Mavi ve Gri ağırlıklı renkler kullanılmış ve galeriler oluşturulduktan sonra etkili araç fotoğrafları galerilerde kullanılmış. Aşağıdaki resme baktığımızda aslında özetle ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız. Resimde araç özellikleri de etkili metinlerle yazılmış ve hem zemin hemde yazı renkleri iyi seçilmiş. Tabiki fotoğraflarda çok iyi seçilmiş.

4. Ağınıza Devamlı Güncel Paylaşımlar Yapın

Facebook sayfanızın başarılı olmasını istiyorsanız sayfanızı sürekli güncel tutmanız gerekiyor. Sayfanızın konusu ne olursa olsun sürekli güncel olması çok önemlidir. Örnek olarak Peugeot’u verdik yine Peugeot’dan devam edelim. Resimleri, özellikleri ve fiyatlar devamlı güncel durumda. Ayrıca düzeni olarak ağınızla paylaşım içinde olmalısınız; çünkü sayfanızı birkaç kez ziyaret ettikten ve aktif olmadığını gören ziyaretçi bir daha ziyaret etmez! Bu çok önemli ve gerçekten çok dikkat etmeniz gerekiyor. Ayrıca Facebook sayfanız için biraz da para harcamanızı öneririz.

Facebook kısa süre önce “Promote” adı altında yazılarınızı/paylaşımlarınızı bütün ağa tanıtabileceğiniz uygulama başlattı. Bir miktar para harcayarak fan ve ziyaretçi sayılarınız artırabilirsiniz. Alternatif olarak 360 derece sosyal medya kullanarak da tanıtmanızı öneririm. Örnek olarak sayfanızdaki yazıları Pinterest, Google+ ve Instagram’da paylaşabilirsiniz. Sayfanızı ayrıca Google Adwords kampanyası oluşturarak da tanıtabilirsiniz.

5. Kitlenizi Hedefleyin

Paylaşımlarınızı oluşturduktan sonra bunları doğru hedef kitleye ulaştırmayı deneyin ve Facebook’un yeni “post-targeting feature” yani hedef kitlenizi temel alan özelliklerini kullanın. Bu özellik yaş, cinsiyet, ilgiler, ilişki ve eğitim durumunuz, çalıştığınız işyeri, ülkeniz, şehriniz gibi bütün faktörleri hesaplayarak paylaşımlarınızı yapabilirsiniz.

Bu özelliği birkaç şekilde kullanabilirsiniz. İlk olarak paylaşımlarınıza en iyi tepkiyi verecek fanlarınızı seçebilirsiniz. Burada amacınız en fazla etkiyi sağlamak olmalıdır. 2.000 aktif Facebook kullanıcısına ulaştığınız zaman ve onların herbirinin 10 arkadaşı da bu paylaşıma tepki verdiğinde sizin etkileşiminiz 20.000 olacaktır. Bu da kartopu etkisi oluşturacak ve hedefinize ulaşmanızı sağlayacaktır.

İkincisi, paylaşım yaparken kitlenizi bölün ve çok sayıda paylaşım oluşturarak farklı kitleleri hedefleyin. Bu şekilde uygulama farklı gruplara ulaşma şansını daha da artıracaktır ve ulaştığınız grupların alt gruplarının paylaşımla etkileşime girme olasılığını artıracaksınız.

Şirket veya kendinizin sahip olduğu fan sayfalarını yönetmek çok zordur; fakat iyi organize olur ve içerik yönetimini iyi yaparsanız istediğiniz etkiyi yakalayabilirsiniz.

Soner Görpeli yazdı.

Daha fazla yazı için http://yaviga.com’u ziyaret edebilirsiniz.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s