Youtube’un Online Video Editör Hizmeti Verdiğini Bilen Var Mı?

Evet sorumu tekrarlıyorum bilen Youtube’un Online Video Editör Hizmeti Verdiğini Bilen Var Mı? Eğer cevap evetse sizi tebrik ediyorum; çünkü ben bilmiyordum. Rastgele sitede ne yazmalıyım diye araştırma yaparken bir anda Youtube’la ilgili haberi gördüm ve biraz inceledikten sonra çok şaşırdım. Evet Youtube editör hizmeti veriyor.

Son günlerde Youtube ve Google hakkında fazla yazı yazıyorum diye düşünüyorum; fakat bu iki şirket de harika şirketler ve her attıkları adım dünyayı ve sosyal hayatı çok etkiliyor. Google neredeyse arama motoru alanında dünyanın en başarılı şirketilerin başında geliyor. Gmail ile yakaladığı avantajı hiç konuşmayalım. Sonrasında Youtube’u satın almasıyla ki bu satın alma çok ciddi paralara gerçekleşti ve ben ilk satın alma tutarını duyduğumda hadi bee demiştim:) fakat şimdi Google’ın ne kadar doğru bir hamle yaptığını görüyoruz.

Youtube inanılmaz bir şirket, siteye dakikada 72 saatlik video yükleniyor ve bu rakam gerçekten çok etkileyici. Peki siteye yüklenen videolar için editör hizmetine gerek var mı? Bence var; çünkü akıllı telefonların artmasıyla video çekimleri sayıları çok arttı ve çekilen bu videolar doğrudan telefonlardan ve tabletlerden youtube’a yüklenmeye başlandı. Bu yüklenen videoların ışık ayarlarından, efekt oluşturma gibi video düzenleme hizmetlerinin online verilmeye başlanması çok ciddi adım ve her şeyde ilki başaran Google bu alanda da çok önemli adım atmış oldu ve Google Video Editör hizmetini başlattı.

Google Video Editör‘e ulaşmak için soldaki linke tıklayabilirsiniz. Peki bu fikir nasıl ortaya çıktı. Konuyla ilgili bilgiyi  teknolji editörü ve yönetici Rushabh Doshi, çektikleri Snow Board videolarını birleştirmek istediğini ve bu videoları birleştirmek için program araştırırken neden bizim bir video editör programımız olmasın diye düşündüğünü ve programı geliştirmeye başladıklarını belirtiyor. Tabiki her şeyde olduğu gibi başlangıçta çok zorluklar yaşıyorlar; fakat zamanla program gelişiyor ve Haziran 2010’da ilk sürümünü kullanıma açıyorlar.

Video editör hizmeti devreye girdikten sonra kullanıcılardan çok iyi geri dönüş alınıyor. Kullanıcılar videolarını yükleme başlıyor ve bu videolara müzik ekliyorlar ve videoları tamamladıktan sonra Youtube’da yayınlıyorlar. Daha sonraki aşamalarda kullanıcıların işini daha da kolaylaştırmak için video düzenleme programına otomatik düzenleme özelliği ekleniyor. Siz videoyu yüklediğinizde program videodaki ışığın fazla veya az olduğunu tespit ederek otomatik olarak ışık, renk gibi ayaları otomatik olarak düzenliyor.

Google mühendisleri fikrin iyi olduğunu gördükten sonra konunun üzerine daha fazla gidiyor ve video editör hizmetine profesyonel video düzenleme programlarının verdiği hizmetleri/teknikleri de ekleyerek programı daha da mükemmel hale getiriyorlar. Google Video Editör hizmetinden ücretsiz olarak sizde yararlanabilirsiniz, üye olmanıza gerek yok Google hesabınız olması yeterli.

Diğer yazılar için yaviga.com’u ziyaret edebilirsiniz.

Soner Görpeli yazdı.

Bir Cevap Yazın

