Online Pazarlamayı Basitleştirmenin 3 Kısa Yolu

Teknoloji son zamanlarda karşımıza büyülü ve hayran kalacağımız seçenekler sunuyor ve bir o kadar da kafamızı karıştırırak karar vermemizi zorlaştırıyor. Herkes Facebook’a takılı kalırken ortaya Instagram ve Pinterest gibi harika sitelerin çıkacağını kim bilebilirdi ki!

Sosyal mecraların artmasıyla da doğal olarak ortaya reklam verilecek çok seçenek çıktı ve bu noktada dijital medya’ya aşinar olmayan pazarlamacıların kafaları iyiden iyiye karıştı. Şu anda özellikle Türkiye için konuşuyorum, bırakın dijitale reklam vermeyi; pazarlamacılar twitter’ın ne işe yaradığınız tartıştığımız bir ortamdayız. Artık Twitter mı kaldı diyorum; çünkü çok daha fazla alternatif ortaya çıktı ve Facebook, Twitter sosyal medya’nın dinazorları oldu diyebiliriz.

Basitlik günümüzde çok önemli hale geldi; çünkü tüketiciler çok fazla bilgiyle karşı karşıyalar ve bu faktörü mutlaka dikkate almak gerekiyor. Bu durumda basitlik kavramı tüketiciler ve üreticiler için çok önemli hale geldi. Aynı şekilde Apple ve Google gibi sektörün devleri için de gündemde olan bir kavram. Steve Jobs 1997’de Apple’in yönetimine geri döndüğü zaman ilk yaptığı şey neydi? Basitlik! Steve Jobs neredeyse Apple’da her şeyi basitleştirdi. Üretim bandı ve aksesuarlarını ve Apple’ın bütün iş yapış biçimini basitleştirdi… Sonuç ne diye sormayın lütfen;) çünkü sonucu görmek için telekomikasyon devi Nokia’nın ne hale geldiğini ve Apple’ın da bu yüzyıla nasıl damgasını vurduğunu görebiliriz.

Aynı şey Google için de geçerli. Arama motoru lideri Google’da aynı basitliklerle hareket etti. Google hızlı bir şekilde rüzgar enerjisine geçti ve kendi kendine hareket eden araçlara yatırım yaptı. Bunların yanında herkes çok iyi hatırlar diye düşünüyorum. İlk google sayfamızı gördüğümüzde ne düşünmüştük? Ben sadece bu ne hiçbir şey yok sayfada dediğimi hatırlıyorum:) Peki sonra ne oldu? Herkes bu basitliğe alıştı ve google’ın şimdiki halini artık anlatmama gerek var mı? Google bütün iş-yapış biçiminde, kendilerinin oluşturduğu basitlik kuramına göre hareket ediyor. Aramalarda basitlik ve sadelik var, aynı şekilde adwords ve adsense’de de aynı şekilde basitlik ve sadelik var. Bundan dolayı google çok başarılı oldu!

Bu firmalarda ders almayı bilmeliyiz! Sizde online veya diğer reklam kampanyalarında, eğer paranızın boşa gitmesini istemiyorsanız, basitlik ve etki kurallarını dikkate almalısınız.  Şimdi aşağıda birkaç maddeyle pazarlamanızı nasıl basitleştirebilirsiniz inceleyelim:

1) Tükeciyi Sürücü Koltuğuna Oturtun

Tüketicinin tercih edeceği, kontrol edeceği, ilgili olduğu ve deneyimlerine seslenen kampanyalar oluşturun. Tüketicinin gördüğü zaman ilgi duyduğu, tıklayacağı ve eğer bir online reklamsa o siteye yönlendirecek etkiye sahip basitlikte olacak kampanyalar hazırlamalısınız. Ayrıca tüketici artık çok sabırsız, bundan dolayı tüketicinin hızlı ulaşacağı ve çabuk kontrol edeceği içeriklerin oluşturulması gerekiyor. Gerçek zamanlı ilgi üzerinde yoğunlaşmalısınız. Gerçek zamanlı ilgi ne demek derseniz bence açıklaması : Tüketici kışın t-shirt reklamları görmek yerine mont ve kazak reklamları görmekten daha çok etkilenir ve ilgisi bu yöndedir. O anda tüketiciyi yakalayıp satışı gerçekleştirmek gerekir ve bunu yaparken de tüketicinin kafasını karıştırmayın, kazak almak istiyorsa t-shirt önermeyin bu basitliği bozar.

2) İçerik Pazarlamasına Yönelin

Birkaç gün önce yazdığım yazıda “online reklamlar boşa harcanan para mı” bu linke tıklayarak okuyabilirsiniz, banner körlüğü denen bir şey oluştuğundan ve sağda solda çıkan bannerların artık bir işe yaramadığından; hatta kimsenin bu bannerlara tıklamadığından bahsetmiştim. Şimdi devir içerik pazarlaması devri. Tabiki içerik pazarlaması da çok kolay değil ve iyi yönetilmesi gerekiyor. Tüketicinin gözüne soka soka da içerik pazarlaması yapmayın. İnce dokunuşlarla bunu yapmak lazım ve ilgili insanlara bu şekilde ulaşmanız basitlik kuralına göre çok önemli.

Red Bull içerik pazarlamasını harika yapan firmalardan bir tanesi. İçerik pazarlamasını gerçekleştirirken eğlendirici, bilgilendirici ve tüketicinin ilgi duyduğu noktalara yönelmelisiniz. Red Bull işte bunu yapıyor. En önemli spor etkinliklerine sponsor oluyor, insanların hayretle izlediği yüksekten atlayışları gerçekleştiriyor. Hatırlarsınız kanatları olan ve uçan ilk adam Red Bull yarışçısıydı:) İşi eğlenceli boyuta taşıdığı zaman insanlar ilgi duyuyor ve Red Bull’un yaptığı gibi amacını aşan kampanyaya dönüşüyor:)

3) Stratejinizi Basitleştirin

Evet bu çok önemli, baştan beri basitlik, basitlik, basitlik diye bağırıyoruz:) iPhone’da farklı kampanya, iPad’de farklı kampanya ve görseller, Tv’de farklı, web sitesinde farklı, yani her yerde farklı telden çalana içerik, renkler, görseller ve grafiksel öğeler kullanmayın. Her yerde aynı görsel, aynı renk ve aynı tarzda metinleri kullanın ki insanların kafası karışmasın! Mesajlarınızı basitleştirin, ne söylemek istiyorsanız onu söyleyin ve insanları sıkmayın. Lütfen artık devir değişiyor, sıkıcı içeriklerden kurtulun ve insanlara hiçbir şey bilmiyorsunuz tavırlarından vazgeçin!!!

Özetlemek gerekirse artık maymun gözünü açtı. Tüketici araştırıyor ve çabuk öğreniyor, inanın siz/biz pazarlamacılardan daha çok şeyi biliyorlar ve artık sizin öne sürdüğünüz işte son ürünler kaçırmayın gibisinden reklamlara kanmıyorlar. Artık hiçbir şey kaçmıyor, hatta kaçırırsam üzülmem çünkü iPhone 4s almazsam, iPhone 5’i alırım diye düşünüyorlar:) Bu yüzden ne yapıyoruz? Her şeyi basitleştiriyoruz ve tüketicilere değer veriyoruz ve onların kendilerini mutlu ve önemli olmalarını sağlıyoruz. Bunun sonucunda da satışlarınızı artırıyorsunuz ve marka değeriniz artıyor, aynı Apple ve Google’ın yaptığı gibi.

http://yaviga.com/2012/08/21/online-pazarlamayi-basitlestirmenin-3-yolu/

Soner Görpeli yazdı.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s