Her Ortamda Nasıl Sempatik Bir İnsan Olabilirsiniz?

İlk defa bir müşterinizle buluşacaksanız veya yeni bir işe başlayacaksanız, ilk önce çok iyi bir etki bırakmak isteyeceksiniz. Peki sıradan uyguladığımız yöntemlerin dışında ( arkadaş canlısı olmak, sevimli, kibar ve güzel giyinmek ) birine kendinizi hemen sevdirmeniz için ne yapabilirsiniz?

Bu gerçekten zor bir durum, hepimiz bu süreçlerden geçtik ve zorlukları biliyoruz. Örneğin ilk iş görüşmesine gittiğimde heyecanlıydım ve kendimi tamamen kontrol edememiştim, sonra düşündüğümde bunun çok anlamsız olduğunu anladım ve tam performansımı gösterememiştim:) Performans derken tabi ayağa kalkıp şov yapmak anlamında düşünmeyin, anlatmak istediğinizi anlatamıyorsunuz; hatta bırakın bir şeyler anlatmayı, bu gibi durumlarda kendinizi bile ifade edemiyorsunuz. Heyecan, stres, acaba doğru cevap veremeyeceğim gibi düşünceler yüzünden stres artıyor ve strese bağlı olarak da gerginlik artıyor. Gergin olan insan ise ayağa kalkıp dans etmek de dahil hiçbir şekilde performans sergileyemez:))

Peki ne yapacağız biraz düşündünüz mü? Önce kendi kendimize pratik yapalım, iş görüşmesine gidiyoruz ve suratı asık ik müdürü ile görüşmedeyiz, hadi bakalım kendinizi sevdirin:) Tabi suratı asık bir adama veya kadına kendinizi sevimli göstermek için uğraşmayın:) Ünlü psikoloji uzmanı Robert Cialdini birkaç yöntemle kendimizi hemen sevdireceğimizi iddia ediyor. Bu arada Cialdini’nin İknanın Psikolojisi kitabını okudum; fakat kimseyi hala ikna edemedim:))) Herhalde benim beceriksizliğim diye düşünüyorum; fakat şu da varki söylemekle yapmak bambaşka şeyler! Teori yol gösteriyor; fakat pratikte işler sandığımız gibi yürümüyor:) Geyik yapmayı bırakıp kendimizi nasıl sevdireceğiz ona bakalım ( Bu arada yukarıdaki paragrafta biraz sempatik gözükerek size kendimi sevdirmeye çalıştım fark ettiniz mi:)))

Cialdini, ilk olarak görüşme yapacağınız müşteri ya da her kimse, hemen o kişi hakkında araştırma yapmak ve nelerden hoşlandığını öğrenmenin ve ortak noktalar üzerinde konuşmanın başlangıçta size çok avantaj sağlayacağını söylüyor. Örnek olarak ben günde 5km koşuyorum ve sporla ilgili sohbet başlarsa çok hoşuma gider ve karşımdaki kişi birde 15 – 20 km koşmuşsa ona hayranlığım daha da artar:) Bu şekilde karşınızdaki kişiye güven verirsiniz, unutmayın hayattta her şey güven üzerine kurulur! Ortada çok spesifik bir amaç olması da gerekmez, sadece karşılıklı konuşma ve birbirine güven yaratmak için biraz sohbet işte bu kadar!

Eğer fırsatınız varsa görüşeceğiniz kişi hakkında sosyal medya’da araştırma yapın. Facebook, Twitter, LinkedIn gibi ortamlarda kişinin bütün bilgilerine ulaşın ve okuyun. Yazdıklarından düşünce yapısını ve ilgi alanlarını, hatta biraz yazı tahlil etmeyi biliyorsanız kişilik yapısını bile algılayabilirsiniz ( Sert, Agresif, Uyumlu, Tartışmacı ) nasıl mı? Forumlarda insanlarla devamlı tartışmışsa bu insanın uyumlu olduğunu söyleyemeyiz öyle değil mi? Bu araştırmanın hiçbir sakıncası yoktur, eğer bir kişi bilgilerini açık ortamlarda paylaşmışsa insanların ulaşmasına izin vermiş demektir!

Planlanmamış bir karşılaşma, mesala bir konferansta üst düzey yöneticiyle karşılaştınız panik yapmayın, sadece gülümseyerek konuşmayı başlatın ve ortak noktalar arayın. Yani konuşurken aynı zamanda karşınızdaki kişiyi analiz edin. İletişime açık mı, acil işi mi var, sinirli mi? Kafasında düşünceler mi var:) bunlar çok önemli detaylar! Hiç kimseye durmadan kendinizi anlatmayın ve saatlerce sıkıcı konuşmalar yapmayın. Arkadaşınızla bile konuşurken hep kendinizden bahsetmeyin, onun da  düşüncelerine değer verdiğinizi gösterin, karışınızdaki bilgisayar değil:) Geçmişte kendimi anlatırken çok insanı sıktığımı gördüm ve bu davranıştan uzaklaştım, şimdi en azından 2 saat kendimden bahsetmiyorum, 1 saat 45 dakika falan bahsediyorum:)))) tabiki şaka;)

Özetlememiz gerekirse, kendinize güvenin mutlaka konuşacak birkaç şey bulursunuz. Konuşmaktan korkmayın; fakat konuşurken alakasız konuşmalar yapmayın ve ortak nokta arayın. Karşınızdaki kişinin konuşmasına izin verin ve son olarak kendimi sevdireceğim diye de rezil etme durumu da var dikkatli olun:) Yukarıdaki videoyu izleyin biraz komik ve aşağıdaki video Cialdini’nin, videolar ingilizce malesef türkçe kaynak çok fazla yok kusura bakmayın:(

http://youtu.be/2UeWfOpjIMk

http://youtu.be/4F62mZCAnbY

http://yaviga.com/2012/08/18/her-ortamda-nasil-sempatik-bir-insan-olabilirsiniz/

Bir Cevap Yazın

