Sosyal Medya Kitlesel Haber Sitelerine Darbe Vurabilir Mi?

Başlığı görünce ne düşündüğünüzü çok merak ediyorum. Bende konuyla ilgili yazmaya karar verdiğimde çok ağır bir başlık mı yazdım diye düşündüm; fakat network bazlı bilgi veren siteleri biraz araştırdıktan sonra bu başlığı yazmaya karar verdim.

Şimdi aşağıdaki resmi incelemenizi rica ediyorum :

Şimdi de başka bir resim profesyonel iş sitesi olan linkedin haberler verdiği siteyi incelemenizi rica ediyorum :

İki siteyi de incelediniz, bırakın tahmin ediyim : ” LinkedIn daha düzenli görünüyor öyle değil mi.” Evet LinkedIn daha düzenli görünüyor; fakat fark edilmesi gereken başka detaylar da var. Şimdi başlığa tekrar dönelim, ben sosyal medya’nın kurumsal haber sitelerine darbe vuracağını düşünüyorum nedeni ne derseniz, kısa bir açıklama yapmakta fayda var:

Sosyal medya’nın bu kadar popüler olmadığı zamanlarda gazeteler vardı, tabiki burada baskılı gazetelerden bahsediyorum, mürekkep kokan ve elinizi genelde siyaha boyayan:) Aslında gazeteler şimdi de var; fakat aynı şekilde ileriki dönemlerde hem gazetelerin; hem de kurumsal/ticari haber sitelerinin sosyal medyanın etkisiyle çok ciddi darbe alacaklarını düşünüyorum. Gazete yöneticileri, internetin baskılı gazetelere ve dergilere darbe vuracağını gördüklerinden vakit kaybetmeden internet haber sitelerini kurdular ve internet dünyasında yer aldılar.  Peki sosyal medya baskılı yayınları tehdit ediyor da; internet sitelerini tehdit etmiyor mu?

Bence ediyor, hem de çok fazla. Yöneticilerin ileride nasıl bir aksiyon alacaklarını merak ediyorum. Peki böyle düşünmemin nedeni ne derseniz : daha önce de söylediğim gibi artık gazete satın almıyorum ve haberleri internetten takip ediyorum. Daha önce Hürriyet ve HT gibi sitelerden haberleri takip ederdim; fakat bu sitelerde çarşı yeri gibi her türlü içeriği vermeleri beni biraz rahatsız ediyor. Örneğin haber sitesine girdiğimde hem cinayet haberi, hem de kültürel haberler aynı yerde. Sağ bölümde ise mayolu bayanlar. Trafik kazaları ve sağdan soldan toplanmış videolar. Doğal olarak bu kadar karışık içeriği takip etmek zor, bir tarafta üzücü cinayet haber vs. Ben bu tip haberlerden sıkıldığım için artık okumuyorum ve kendi istediğim içerikle ilgili haberleri tercih ediyorum.  Sakın yanlış anlaşılmasın, hürriyet iyi bir gazete, saygı duyarım ama genelde bütün haber siteleri bu şekilde.

Peki kitlesel haber sitelerini bekleyen tehlike ne? İlk başta bloglar geliyor, artık insanlar kendi haberlerini üretiyor ve kitlesel haber siteleri de bloglardan ve video sitelerinden aldıkları haber, videoları yayınlıyorlar, yani haber siteleri de artık bloglardan öğreniyorlar. O zaman neden kitlesel haber sitesini okuyayım ki? İkinci tehlike ise twitter ve facebook gibi siteler. Bu tip sosyal paylaşım sitelerinde anlık haberler akıyor ve ben artık buralardan takip ediyorum. Takip etmek istediğim siteyi işaretliyorum ve öğrenmek istediğim konuyla ilgili haberleri takip ediyorum. Üçüncü tehlike ise profesyonel siteler, örneğin LinkedIn ana sayfamda görmek istediğim haber konusunu tercih ediyorum ve ilgilendiğim konuyla ilgili haberleri okuyorum. Yani mayolu bayanları, ya da trafik kazalarını görmek zorunda değilim.

İleride insanlar haberleri anlık takip edecekler; çünkü çok fazla zamanları olmayacak. Ayrıca tercih edecekleri haberleri de belirleyecekler. Eğer kitlesel haber siteleri bu trende ayak uydurmazsa çok fazla ayakta kalacaklarını düşünmüyorum; çünkü artık internet sitesinde yayınlanan banner’a vs bakmıyorum bile!

Kimse banner’a tıklamazsa site nasıl para kazanacak? Para kazanamayan site karlı olacak mı ve ticari olarak ne kazandıracak? Bekleyelim görelim ileride ne olacak:)

“Beyond advertising on Facebook or Twitter, companies are using social networks to build teams that solve problems faster, share information better among their employees and partners, bring customer ideas for new product designs to market earlier, and redesign all kinds of corporate software in Facebook’s easy-to-learn style.”

Soner Görpeli…

Bir Cevap Yazın

