A.R.O.G Bir Komedi Sinema Kazası Mı?

Merhaba Yukardaki Video’yu gördüğünüz zaman konunun A.R.O.G ve Cem Yılmaz olduğunu anlamışsınızdır. Başlıktan da anlaşılacağı üzere, bu makalede A.R.O.G ve Cem Yılmaz üzerine sinema eleştirisi yapacağım. Bu eleştirinin boyutu tamamen objektif olacak ve A.R.O.G nasıl bir film onu irdeleyeceğiz. Nasıl bir film derken, komedi filmi mi, tarih filmi mi, yoksa insanları güldürürken düşündüren bir film mi, bu konular etrafında filmi eleştireceğiz.

arog_cem_yilmaz2_2Öncelikle filme nasıl gitme kararı aldım onu sizinle paylaşmak istiyorum. İş yerinden arkadaşlar bu filme bilet almışlardı ve ellerinde 1 adet fazla bilet kalınca bana bu bileti kakaladılar ve bende bu filme bu vesileyle gittim:)) ve baştan da söylüyorum bu filmi izlediğim için asla pişman değilim. Pişman olmamanın nedeni tabiki süper bir film olduğu için değil; fakat başta söylemek istiyorum görülmesi gereken bir film olduğu için pişman olmadım.

Bu filme asla kötü bir film diyemeyiz, Cem Yılmaz olduğu için her zaman bir eğlence mutlaka oluyor; fakat bu filmin problemi ne derseniz, size sadece vereceğim cevap: Bu Film Bir Sinema Kazası:) Neden sinema kazası diye sorarsanız şöyle açıklayacağım: A.R.O.G’u izleyen insanlarla konuştuğunuzda şu cevabı alıyorsunuz: kafamız karmakarışık oldu ve bi an düşündük, acaba bu film yetişkinlere mi hitap ediyor; yoksa çocuklara mı? Bu filmin hedef kitlesi çocuklar ise, açık sahneler olduğu için bence hiç de çocuklara yönelik bir film değil! Diğer bir yandan büyükleri de çok sıkıyor ve gerçekten sıkıcı sahneler var. İşte bu filmin hatası da burda ortaya çıkıyor. Kime hitap edileceği tam olarak hesaplanmamış ya da şöyle diyebiliriz: gişe kaygısı yüzünden izleyici kitlesi geniş tutulmuş ve 7′den 70′e herkese hitap edilmeye çalışılmış ve işte durum böyle olunca da sinema kazası kaçınılmaz olmuş.

Film’in en büyük hatası, esprilerin tarih kronolojisinin arkasına saklanarak yapılması. Yani gora-2-arog-4izleyiciye hem tarih dersi verilmeye çalışılıyor; hemde bu tarih derslerinin arkasında espri yapılıyor. Bu tarih kronolojisini bilen büyük izleyici tabiki durumdan çok sıkılıyor. Ben açıkçası bu durumdan çok sıkıldım; çünkü bütün sahnelerde nerdeyse tarih anlatılıyor ama ana okulundaki çocuk bile bu tarih dersinden hiçbir şey anlamaz. Ayrıca zamanda yolculuk ve jurasik park gibi birçok film’den de alıntı olduğu için ortaya resmen karma karışık bir durum çıkıyor.

Filmde konu bütünlüğü olmadığı için izleyici filmden kopuyor ve sadece espri bekliyor. İzleyicinin beklentilerini karşılayan esprilerde gelmeyince tam anlamıyla çekilmez bir film ortaya çıkıyor. Tabiki komedi filmi çekmek çok zor; çünkü hem komedi filmi yapacaksınız izleyiciyi güldürmek için; hem de belirli bir konunuz olacak, işte bingo Cem Yılmaz’ın en büyük sıkıntısı da bu olmuş:) Yani komedi filmi çekme zorluğunda onlar da boğulmuş gitmiş, sorun bu.

recep2Bu filmle yarışacak ve karşılaştırılacak film olarak Recep İvediği örnek olarak verebiliriz. Recep İvedik komedi-konu karmaşasını çok güzel aşmış bir film. Hem konu bakımından insanı sıkmıyor; hemde komedi sahneleri harika. Aslında GORA konu-komedi bütünlüğü açısından, A.R.O.G’dan çok daha iyi bir seviyedeydi; fakat A.R.O.G’da bu bütünlükten biraz uzaklaşmış durumda.

Herkesin taktığı ve üzerinde yorum yaptığı futbol sahnesi için de tam bir sinema faciası diyebiliriz. Neden demeyin; çünkü sizde biliyorsunuz ki çok uzun bir sahne:) İnsan kendini halı sahada maç izler gibi hissediyor ve artık yeter bitsin de şu işgence kurtulalım diyor. Ayrıca bu sahnede Rıdvan’ın çıkıp espri yapması da Cem Yılmaz’ın kariyeri için hiç de hoş bir durum değil. Yani Cem Yılmaz’dan daha çok konuşulan bir durum olması çok düşündürücü:)

Film nasıl bitiyor derseniz inanın hiç hatırlamıyorum bile diyebilirim; çünkü hiç etkileyici bir son yok ve tam anlamıyla ne olduğunu anlamıyorsunuz. Tabiki bunun nedeni de 3. filmin çekilmek istenmesi:) arog-6

Film görsel açıdan çok etkileyici ve animasyon efektleri çok güzel kullanılmış, filmin teknik sorunu görsel açıdan yok; fakat sinema tarihi ve teknikleri açısından biraz sorunlu bir film olarak değerlendirebiliriz. Benim fikrim Cem Yılmaz’ın çok iyi bir şekilde Sinema tarihini hem teknik; hem de konu açısından okuması ve takip etmesi, ondan sonra 3. filmin çekimine odaklanması. Belki bu şekilde 3. filmle G.O.R.A’yı batmaktan çıkarabilir.

Sonuç olarak bu filmde Cem Yılmaz bir öğretmen rolünde ve bende hiçbir şey bilmeyen 6 yaşında bir öğrenci olarak kendimi nitelendiriyorum. O bana durmadan bir şeyler anlatıyor belgesel tadında ve beni güldürmeye çalışıyor. Neden derseniz sinema salonunda uyumayayım diye:)))

A.R.O.G’u şu şekilde özetlemek gerekirse : İzlenmesi gereken bir film; fakat çok şey beklememek gerekiyor. Belgesel ve Komedi Tadında bir Tarihi Hata Komedyası diye nitelendirebiliriz.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s